אימון טאבטה

היתרונות האמיתיים של אימון טאבטה: השפעות ותוצאות

אימון טאבטה נחשב לפעילות הטובה ביותר לירידה במשקל, עם שיטת אימון של שמונה דקות, בתוכנית שמפעילה את כל הגוף, זוהי שיטה מצוינת להשגת תוצאות של נפח שריר רזה, למרות שבמקור לשיטת אימון זו הייתה מטרה ספציפית מאוד.

המקורות של אימון טאבטה

שיטת טאבטה נוצרה בשנת 1990 על ידי צוות מדענים בראשות איזומי טאבטה. המדענים לקחו קבוצה של תלמידים צעירים ופעילים מבחינה גופנית, ממגוון של קבוצות ספורט, וחילקו אותם לשתי קבוצות. קבוצה אחת ביצעה תרגילים בעוצמה בינונית, והקבוצה השנייה ביצעה תרגילים בעוצמה גבוהה.

קבוצת המשתתפים שביצעה אימון טאבטה בעוצמה גבוהה חוותה את התועלת הרבה ביותר, ומשמעות התוצאות הדהדה בכל עולם הספורט במשך יותר מעשרים שנים.

 מה היה האימון בעוצמה גבוהה?

המשתתפים ביצעו תרגילים על אופני כושר נייחים. האימון התחיל עם חימום של עשר דקות, ולאחריו אימון אינטרוולים אינטנסיבי מאוד. האימון כלל עשרים שניות של תרגילים מאומצים, וכמה שניות מנוחה, עם חזרות של שבע עד שמונה פעמים. היום השיטה הזאת נקראת אימון טאבטה.

מה זה אומר?

כדי להסביר איך השיטה עובדת, חשוב להבין כמה מונחים מרכזיים: אירובי, אנאירובי, ו-VO2max.

אירובי

פעילות ספורט או פעילות גופנית שמתוארת כ'קרדיו'. ברוב המקרים, אלו הם תרגילים אירוביים, כלומר, הם מופעלים באמצעות יכולת הגוף להעביר ולהשתמש בחמצן על מנת לעמוד בדרישות האנרגיה של הגוף.

אנאירובי

הרמת משקולות, ריצה, תרגילים או ספורט שכוללים התפרצויות קצרות של פעילות אינטנסיבית, שנקראים תרגילים אנאירוביים. הם דורשים יותר חמצן מכפי שהגוף יכול לספק, והאנרגיה הדרושה נלקחת מגלוקוז (סוכר) בשרירים.

VO2max – קיבולת חמצן

זוהי כמות החמצן המקסימלית שבה ניתן להשתמש במהלך פעילות גופנית אינטנסיבית. ככל שה-VO2max גבוה יותר, כך היכולת הגופנית לייצור האנרגיה הדרושה לצריכת החמצן גבוהה יותר. VO2max נמדד במיליליטר של חמצן לדקה או לקילוגרם.

אימון טאבטה הוא מערכת משולבת של תרגילים אירוביים ואנאירוביים. ב-170% של VO2max ניתן להפעיל את הרמות הטובות ביותר של אימון אירובי, ולדחוף את המערכת האנאירובית על מנת לספק אנרגיה.

מה יכול אימון טאבטה לעשות?

במקור, המשתתפים בניסוי אימון טאבטה הראו שיפור משמעותי בסוף תקופת האימונים שלהם:

  • ה-VO2max שלהם גדל בשבעה מיליליטר לקילו לדקה.
  • הקיבולת האנאירובית שלהם גדלה ב-28%.

שיטת טאבטה היא שיטת אימון משלימה שאפשר להשתמש בה כמערכת תרגילים ראשית לספורט או לכל מטרה אחרת של פעילות גופנית. אם אתם רוצים לרוץ יותר, אימון טאבטה יכול להגדיל את ה-VO2max שלכם. אם אתם רוצים לקבל יותר אנרגיה במהלך הרמת משקולות, אימון טאבטה יכול להגדיל את היכולת האנאירובית שלכם.

וזה לא הכול. שיטת טאבטה מכריחה אתכם לבצע אימון אינטנסיבי מרוכז במשך פרק זמן קצר, כלומר, אתם באמת צריכים לאתגר את עצמכם.

הערה לסיום

אם אתם חושבים להתחיל אימון טאבטה, מומלץ להגיע לפגישת ייעוץ ראשונה בבית הדס, כדי לוודא את התאמת השיטה לצרכים שלכם, ולהרכיב תכנית טיפולים משלימה לשם השגת מעטפת מקיפה של פתרונות לכל הצרכים הגופניים, הרגשיים והנפשיים שלכם.

שתפו את הפוסט

טיפול הילינג

איך עובד טיפול הילינג?

כל היצורים החיים, כולל בני האדם, הם מערכות אנרגטיות, ושדה האנרגיה של הפרט נמצא במשחק מתמיד עם הסביבה שלו. החלק המרוכז ביותר בשדה האנרגיה של

למאמר המלא »
ריברסינג קבוצתי

טיפול ריברסינג קבוצתי

טיפול ריברסינג מחיה מערכות יחסים, מפעיל יצירתיות ועוזר לאנשים לקבל החלטות טובות יותר בחיים, ויש כל כך הרבה תשובות שאפשר לקבל עם טיפול ריברסינג קבוצתי.

למאמר המלא »

טיפול ריברסינג: פשוט לנשום

טיפול ריברסינג הוא טיפול מרפא עוצמתי ועם זאת עדין, שמתמקד בהשבת הזיכרונות מהלידה, ושחרור טראומות חסומות. הטיפול מתבצע בשכיבה נוחה עם מטפל אוהב, מיומן היטב

למאמר המלא »